Be My FoLLoWeR k..!

Saturday, March 26, 2011

Kenapa perlu ada perasaan cemburu?

Salam..
Selamat hari sabtu kengkawan semua..semoga berada didalam keadaan yang sihat dan bahagia (walaupun sye tak berapa nak sihat dan bahagia)..but its okey....=)

Cemburu..?
Kenapa perlu ada dalam diri kita ekk?sebenarnye tu la kelemahan sye yang susah sangat nak ubah.Tapi tak de la cemburu sampai yang berdengki dan berniat tak elok kat orang.Cuma perasaan dalam hati jelah.Rasenye perasaan nie tak elok berada dihati malah ia boleh merosakkan hati kalau kita tak tangani dengan sewajarnye..


hanya gambar hiasan..
ngee~

Contohnye..
Kawan kita mempunyai kelebihan dari kita.Mungkin dari segi kerjaya,paras rupa,kewangan dan sebagainye.Mestilah kita cemburukan,tipu la kalau tak de.Tak banyak pun,sikit mesti ade punye. Dari sudut positive,kita boleh ambil tu sebagai cabaran untuk kita jadi macam dia.Bukan tiru dia!..tapi atleast setanding dengan dia ataupun jadi lebih baik dari dia.Tak gitu.?

Contohnye lagi..
Bila tengok pasangan bercinta..kita pulak baru lepas putus cinta.Serius cemburu..dia bermesra-mesra , bercinta cintun bagai depan kita.Kita pulak sorang-sorang jer.Ade rase macam nak terjun bangunan pulakkan.Nie semua cemburu punya pasal!Untuk sesuatu yang postive,tak perlu la kott nak cemburu,dia kawan kita ..sepatutnye doakan yang terbaik untuk mereka2 yang bercinta tu. Insyaallah kita pun akan bahagia satu hari nanti.Think postive..tu je yang perlu.Confirm Cik Cemburu takkan mengganggu dah.Tak gitu.?

Banyak lagi aspek-aspek cemburu yang tak dikupas , (budget macam nak kupas bawang jer).Tapi 2 contoh diatas nie selalu membelengu kepala otak sye..mungkin sebab sakit mental sikit hari nie.! In CONCLUSION, cemburu tu perlu ada,tapi ambil dia dari side yang positive.

p/s : Dalam keadaan sakit gigi (gigi bongsu nak tumbuh!) sye menaip..segala yang rase tak betul dalam taipan nie..harap dimaafkan~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...